5N1K Soruları İle İletişim

Bilgi Akademi olarak, kurumsal süreçlere program ve hizmetlerimizle destek olmanın haklı gurunu yaşıyoruz.

İletişimin önemli konularından biri olan 5N1K soruları ilginizi, en baştan itibaren, iletişime geçeceğiniz kişiye yoğunlaştırmanızı sağlamanın somut bir yoludur. Bilgi Akademi, İletişim programlarınde İlgi uyandıran etkileşimlerde bulunmanıza yardımcı olmak için en başa dönmenizi sağlayacak 5N1K soruları bu soruları cevaplamak için zaman ayırmanız, karşılıklı ilgi uyandıran iletişimlere geçmenize yardımcı olabiliriz.

KİM – Hedef Kitleniz

NE- Hazırlanmanız Gereken Durum

NEREDE – NE ZAMAN – Durumun Gerçekleşeceği Yer ve Zaman

NEDEN – Yetkililer İçin Önemli

NEDEN –Sizin İçin Önemli

Bu iletişimin sonucunda gerçekleşmesini beklediğiniz üç şey nedir? Bu olayı önceliğiniz, işiniz ve kendiniz için somut bir başarı haline getirecek 3 sonuç veya 3 eylem nedir?

5N1K sorularını gözden geçirin. Üstün olan noktanızı belirlemek için paylaşacağınız nadir özelliğiniz nedir? Karar verecek kişinin ilgisini çekecek olan özelliğiniz hangisidir? Yaptığınız işte nasıl en iyisi veya yaptığınız işte nasıl “tek” olursunuz?

Rakipleriniz hangi başarılara veya deneyimlere sahip olduklarını iddia edeceklerdir? Bu iddiaları sizin de gerçekleştirebileceğinize inanması için, kararı verecek olan kişiye referans olarak sorabileceği isimleri ve telefon numaralarını sağlayabilecek misiniz?

Kararı verecek olan kişiyle iletişime geçebilmenizi sağlayacak ortak noktalarınız neler?

Hayatın amacı değer katmak ve yaşantınızın bir fark yarattığını hissetmektir.” Mesajınızın insanların ilgisini çekmekten daha fazlasını yapmasını ve bir değer katmasını istiyorsanız onları, bir şeyleri eskiye göre farklı yapmaya teşvik edin. Gerçek sonuçlar elde etmelerini sağlayacak, karşılığını alacağınız ve akılda kalıcı bir söz bulmaya zaman ayırın.

Etkisinin uzun süre devam etmesi için akılda kalıcı ve karşılığını alacağınız bir slogan bulabilmek için güvendiğiniz birisine “Aklında ne kaldı? gibi sorular sorarak, mesajınızın akılda kalıcılığını test edin. “Kelimesi kelimesine tekrar edemiyorsa” mesajınız tam olarak anlaşılmamış demektir Yeniden anlatın. Ona ahenk, aliterasyon ve kafiye ekleyin ki akılda kalabilsin.

Hoşunuza gitsin ya da gitmesin, nereye gidersek gidelim tanıştığımız insanlar: “Ne iş yapıyorsunuz” diye soracaklardır. Bilmemiz gereken şey şudur: Onlar yaptığınız işi merak etmezler, daha çok ortak noktalarınızı öğrenmeye çalışırlar. Bu nedenle konuyu, ilginç bir iletişim haline getirmeye çalışın.

Şu andan itibaren karışınızdaki kişilere asansör konuşmaları yapmayın. Asansör konuşması bir kişinin tanıklığına yapılan bir monologdur. Asansör sohbeti ise, anlamlı bir bağlantı sağlayan bir diyalogdur.

İyi yanlarınızı ortaya çıkartan ilgi çekici konuşmalar yapın!

Bunlar, yüzeysel konuşmalardan kaçınmanızı ve insanlarla gerçekten iletişime geçmenizi sağlayan iyi niyet temeline dayanan yöntemlerdir. Bu teknikler, gerçekten ilgi çekici konuşmalar yapma becerisi kazanmanıza yardımcı oluyor. Çünkü bu bir beceri, tıpkı piyano çalmak gibi. Piyano çalmayı öğrendiğinizde, parmaklarınız artık tuşların yerini bilir ve “parmaklarımı şimdi nereye koyacağım?” diye düşünmezsiniz Sadece, güzel bir müzik yaparsınız.

Aynı şeyler konuşurken müzik yapmayı öğrenmek için de geçerli. “Biraz anlatsana” demek, “konuşmanın odağını üzerinize çekme” veya “konuşmanın odağını diğerlerine yöneltmek” tuşlarını öğrendiğinizde, artık onları nasıl kullanacağınızı düşünmezsiniz bile; onlar sizin bir parçanıza dönüşürler.

Bilgi Akademi İletişim Programı ile, sohbet başlatan kişiye nasıl dönüşeceksiniz? İlk hamleyi diğerlerinden beklemeye nasıl son vereceksiniz ve katılmak istediğiniz etkinlikleri düzenleyen kişi haline nasıl geleceksiniz?

Şu andan itibaren ne zaman bir konuşmayı idare etmeniz gerekirse, kendinize: “Konuşmayı tek başıma üstlenmek veya tek taraflı bilgi ağırlıklı bir konuşma yapmak yerine, bunu iki taraflı bir etkileşime nasıl dönüştürebilirim?” diye sorun.

İnsanların fikirlerini ve tavsiyelerini paylaşmalarına fırsat tanıyan eşit sayıda sorular sorun. Onlara, bu süreçte, sadece pasif birer alıcı olmaları yerine, uzman olma ve bu sürece katkıda bulunma fırsatı tanıyın.

Sizi nasıl dinlemelerini istiyorsanız, karşınızdakini de öyle dinleyin!

Dinlemek sadece ilgi çekmenin temeli değil, aynı zamanda iletişimin kalbidir. Fakat buna rağmen çok nadir bulunur.

İnsanlar genelde diğerlerinin sözünü keser, cümlelerini tamamlar ve onlara sadece dağılmış dikkatlerini verirler. Bir düşünün. Tanıdığınız insanlar arasında:

Sizi gerçekten kim dinliyor?

Bu kişinin iyi bir dinleyici olmasında etkili olan ne?

Bu kişi size tüm dikkatini verdiğinde neler hissediyorsunuz?

Bu kişi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Çoğu insan tanıdıkları arasından onları gerçekten dinleyen sadece bir veya iki kişi olduğunu söyleyebiliyorlar. Sadece bu kadar.

Size tüm dikkatini veren bu kişi ya da kişiler hakkında ne hissettiğinizi iyice düşünün. Onlara derinden bir bağlılık hissetmiyor musunuz?

İnsanların gerçek hayatta faydalanacakları sonuçlar elde etmelerine yardımcı olmanın başka bir yolunu mu istiyorsunuz? Onlara “Değişmelisiniz!” demek yerine, farklı söyleyebilecekleri şeyler önerin. Böylece bu değişimi nasıl yapacaklarını anlatmalarını sağlayın.

Eğer, insanlar ne söyleyeceklerini bilmiyorlarsa, genelde hiçbir şey söylemezler. Örneğin, kadınlar için liderlik programlarında konuştuğumda, genelde: “Neden kadınlar birbirlerinden nefret ederler? sorusu sorulur.

Eğer birisi “Neden kadınlar birbirlerinden nefret ederler? veya benzeri bir soru sorarlarsa, bu istenilmeyen kelimeyi tekrar etmeyin. Çünkü her tekrar ettiğimizde, hiç istemediğimiz bir şeyi zihinlerine yerleştirmiş oluyoruz. Bu durum, çocuklara “Havuzun etrafında koşmayın” demeye benzer. Peki bu durumda onlar ne yaparlar? Havuzun etrafında koşmaya devam ederler.

Hepimiz niyet ettiğimiz şeylerin hepsini yapsak muhteşem olmaz mıydı? İşte insanların iyi niyetlerini, eylemlere ve sonuçlara dönüştürmelerini sağlayan bir başka yol. En sevdiğiniz on “harekete geç” sözünü toplayın ve paylaşın.

İnsanlara, emir vermek yerine seçenek sunmak neden avantajlıdır?

Birisi size yapman gerek, yapmak zorundasın, yapmalısın dediğinde içimizden bir ses “Sen benim patronum değilsin” der. Bu bölümdeki öneriler ise, birçok “Yapmak isteyebilirsin” cümlesi içeriyor. Böylece insanlar, kendilerine en güzel ve uygun olanı seçme ve keşfetme özgürlüğüne sahip oluyorlar.

İlgi uyandıran etkileşimlerde bulunmanıza yardımcı olmak için Bilgi Akademi İletişim Programı ile en başa dönmenizi sağlayacak 5N1K soruları bu soruları cevaplamak için zaman ayırmanız, karşılıklı ilgi uyandıran iletişimlere geçmenize yardımcı olabilir.

İnsanlar teknolojinin gelişmesi ve hızlanmasıyla çok daha sabırsız oldular. İlk anda veya ilk sayfada ilgilerini çekecek bir şey göremezlerse veya duymazlarsa, hemen bir sonraki şeye veya kişiye geçiyorlar.

Bu yöntemin bu kadar etkili olmasının bir nedeni daha var. “İnsanların kaşlarını havaya kaldırmaları.”

İlgi uyandıran bir iletişim, insanlarla kurduğunuz ilişkiyle alakalıdır; böylece onların gözlerindeki ışığı görürsünüz. Ayrıca, hitap ettiğiniz topluluğun ifadelerine bakarak sizinle ilgilenip ilgilenmediklerini, kafalarının karışıp karışmadığını veya söylediklerinizi gerçek hayata uyarlayıp uyarlamadıklarını da anlayabilirsiniz.

Doğru zamanlarda söylenen doğru sözcükler, dikkatleri dağılmış insanların ilgilerini uyandırmanın yanı sıra, onların hayatlarını daha iyi bir hale getirebilir.

İnsanlara daha kısa ve öz konuşarak, daha etkileyici olma konusunda koçluk yaptığım sürede, akılda kalıcı bir slogan bulmak ve insanları harekete geçirmek için çaba harcamanın ne kadar büyük farklar yarattığına birçok kez şahit oldum. Bilgi Akademi İletişim Programı ile mesajınızın etkisini güçlendiren ve insanlar arasında uzun süre yankılanan sözler ya da sloganlar bulmanızda size yardımcı olabiliriz.

Etkisinin uzun süre devam etmesi için akılda kalıcı ve karşılığını alacağınız bir slogan bulabilmek için güvendiğiniz birisine “Aklında ne kaldı? gibi sorular sorarak, mesajınızın akılda kalıcılığını test edin. “Kelimesi kelimesine tekrar edemiyorsa” mesajınız tam olarak anlaşılmamış demektir Yeniden anlatın. Ona ahenk, aliterasyon ve kafiye ekleyin ki akılda kalabilsin.

Herkes ilk hamleyi karşısındakinden bekler. Neden sohbeti başlatan kişi siz olmayasınız. Ne istiyorsanız ilk önce siz verin. Neye ihtiyacınız varsa organizasyonu ilk siz başlatın. Sohbet edemezseniz, iletişime de geçemezsiniz.

Hayatınızdaki insanlara daha derinden bağlanmak istiyorsanız, işte veya iş dışında aşağıdaki “dinleme adımları” sizin bunu yapmanıza yardımcı olacak.

Diğer her şeyi görmezden gelin

Yargılamayı askıya alın, notlar alın, empati yapın, itiraz etmeyin

Bu sorunu aşabilmek için, insanları pasif ve gözlemci konumdan, üretken ve aktif konuma geçirmemiz gerekir.

İnsanlar, pasif ve gözlemci bir konumdayken heyecan duymazlar. Üretken ve aktif bir konuma geçtiklerinde ise, heyecanlanmaya başlarlar.

İnsanların size güvenebilmelerinin tek yolu budur. Gerçekten olan bir şeyi zihinlerinde canlandırarak, güvenilir insan oluşunuzu ve insanlara ortak noktalarınızı artırırsınız. İnsanlar, konuşmanızı internetten kopyalamadığınızı anlarlar bu sayede. Sizin yaşadığınız olayı yaşarlar, gördüğünüzü görüler ve olanları daha iyi anlarlar.

Olayları hem kendi zihnimizde, hem de insanların zihinlerinde canlandırdığımızda, onlar da kendilerini artık konudan soyutlanmış hissetmezler, ortak bir tecrübenin bir parçası olduklarını hissederler.

Kalite, yetenek ve potansiyel değer önemlidir. Silik ve güçsüz görünüyorsanız, kendinizi öyle hissedersiniz. Bu, büyük bir problemdir. Çünkü karar verici insanlar, saygı görmeyi beklemeyen insanlara saygı göstermezler.

Siz ve çalışanlarınız arasındaki iletişim, işinizin temel taşlarından biridir. Doğru iletişim becerileri, başarılı bir iş ortamı oluşturmanın anahtarıdır. Bilgi Akademi olarak, işinizdeki potansiyeli maksimum seviyeye çıkarmak için özel olarak tasarlanmış bir İletişim Programı programı sunmaktan mutluluk duyuyoruz.

İşletmenizdeki iletişim becerilerini geliştirmek ve başarıya giden yolda adımlarınızı sağlamlaştırmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Profesyonel iletişim programi ile işinizde fark yaratın.

Daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz. En iyi sonuçlar için size özel bir program programı hazırlamaktan ve işinizi en üst seviyeye taşımaktan mutluluk duyarız.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir